tisdag 12 oktober 2010

Valpkurs

Idag har vi varit på näst sista gången på vår valpkurs. Om jag ska vara helt ärlig så har den inte alls varit särskilt givande. Idag fick vi träna kontakt, gå runt omkring för oss själva på planen, därefter en inkallning. Sen var det slut, ja vi fick sätta in hundarna i bilen och gå in och ta en kopp kaffe och lyssna på att de tex är svårt att få bort jaktinstinkten på en jakthund. Hallå, jaktinstinkten ska man inte ta bort på en jakthund. Nästa gång, den sista, ska vi vara ute en halvtimme och sen gå in och lyssna på vad det finns för bruksgrenar för brukshundarna. Menlöst? Öh, ja. Hela den här kursen har varit som en lek, största delen av tiden har vi fått stå still och vänta medans de andra gör typ en inkallning. Jag har gått valpkurs tidigare på BHK malmen, med Roxy, och då var det jättebra. Vi hade dock en annan tränare. Då var det hårdträning i en och en halv timme varje gång, tränaren rättade oss när vi gjorde fel och innan slutet kunde alla hundarna de dom skulle. Jag kan även tilläga att jag då aldrig tränade med Roxy hemma. Den här gången har vi aldrig blivit tillrättavisad, de enda vi fått höra är "bra", fast vi vetat att de där egentligen inte alls var särskilt bra. Nä, så jag är mycket missnöjd. Hade lärt sig mer ensam hemma på en kväll än vi lärt oss där på 6 gånger. Men men, nu vet man det till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar