måndag 2 augusti 2010

Den lugna lilla valpen vs. vilddjuret

Av någon konstig anledning, då vi åker och hälsar på någon eller då någon kommer hit och hälsar på, är våran lilla Zelda alltid jättelugn, skötsam, skäller eller bits inte. Vi får ofta kommentarer som "men gud vilken lugn valp", "det är precis så där en valp ska vara, lugn och skötsam" och liknande. Visst, det är väl kul att folk tycker om våran valp för att hon är så himla lugn...men ack så fel de har. Den lugna lilla valpen är i själva verket inte alls så lugn. Hon är egentligen inte alls en valp, ingen hund heller...hon är ett vilddjur. Ojojoj, vad hon är vild. Jag har aldrig tidigare haft en såhär vild valp, och eftersom jag är uppfödd med ett gäng settrar så har jag varit med om några valpar =)

Hon busar mycket, biter när hon är på bushumör, hoppar upp på bordet, biter tag i sonens sockar när jag håller på att ta på han de, biter tag i mitt hår när jag står med huvudet upp-och-ner och håller på att torka det, snor både rena och smutsiga underkläder. Gårdagens efterlämningar var en kossa (den har nu bara 3 ben), mina trosor (totalt trasiga), sonens nya tandborste (helt söndertuggad), en diskborste (inte så farligt trasig)...hmm, det var något mer...men det kan jag inte komma på just nu. Sååå, vild...oooo ja =)

Här är hon på bushumör i soffan, över soffkanten. Hon försöker få kontakt med mig som sitter vid datorn bakom soffan. 

Sen har Zelda börjat tappa massa tänder också...både uppe och nere. Här på bilden saknar hon två av tänderna uppe...så söt hon är =)


Snart är Zelda dessutom 4 månader, på onsdag närmare bestämt. Så, jag hade tänkt försöka fixa lite nya ståbilder på henne då. Sambon har dessutom beställt en systemkamera åt mig (överlycklig). En Canon EOS 500d, ska bli fantastiskt kul, kan jag fota massvis med snygga bilder på hundarna...och kanske några på sonen också =) Det blev min födelsedagspresent (fyller år i september), jag fick till och med plocka ihop allting själv...han har dålig fantasi och jag vet vad jag vill ha...perfekt =)

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha,,, du kan få skicka henne på avlastning hit till pajala om du vill, vi har det alldeles för lugnt här;)!!! Kul med ny kamera vi ser fram emot massor av bra bilder :)!

    SvaraRadera
  2. Jag tror ni hade velat bli av med henne efter en dag ;) Jo, väldigt roligt med ny kamera...kommer väl dock ta en tid innan jag lär mig den...

    SvaraRadera