tisdag 3 augusti 2010

Bus och spårsele

Idag hände de något alldeles, alldeles...annorlunda...i Zeldas liv. Roxy, den 5 år gamla tibetanska spanieln, började busa med henne...och med en kotte dessutom. I början var Zelda helt förskräkt, hon tänkte nog..."vad fan är det hon håller på med". Och jag förstår Zeldas funderingar, jag tänkte samma sak. Roxy är nämligen inte den hunden som leker eller busar, det gjorde hon när hon var en liten valp och sen ingenting alls. Det varade inte allt för länge, gamlingen blev trött, och det kommer nog inte hända igen allt för ofta. Så, jag var tvungen att göra ett försök till att fota de två, inte särskillt bra bilder då min kamera hade bestämmt sig för att ta jättelång tid på sig innan den fotade, men fortfarande ett bildbevis =)




Sen kan jag ju avsluta kvällen med att berätta att jag kände att jag vill börja spåra med Zelda nu, var till morsan och hämtade en gammal spårsele. Men, den var alldeles förstor. Antar att den är till någon av settrarna hon haft. Så, jag sökte upp spårselar på internet, hittade en jättefin på out-n-out. Bild på den här nedan.

2 kommentarer:

  1. Hej Vad roligt att läsa din blogg. Nästan som att jag skrivit den;) Vi har en phalene på 8år som aldrig lekt men sen vi fick hem Trixie har det faktiskt hänt att hon "försökt" leka med henne. Det syns att hon är jätte ovan och vet inte riktigt hur det ska gå till. Men dom brukar leka "Jaga runt trädet". Trixie vill förståss leka länge men när Filippa (som hon heter) bestämt att nu är det färdig lekt så är det det. Dom är helt underbara dom små liven. Häls Annica & Trixie från Piteå

    SvaraRadera
  2. Ja, de är gamlingarna som bestämmer =) Har du/ni/trixie någon hemsida/blogg? =)

    SvaraRadera