söndag 18 juli 2010

En lyckad Pitevistelse

Nu är vi hemkomna efter en långhelg i Piteå, mycket att göra nu när vi kommit hem. Sätta in alla bilder i datorn, sortera ut de dåliga, sätta in vissa på Facebook, vissa på Pixbox albumet och uppdatera bloggen. Nu är däremot det äntligen gjort. På Pixbox finns bilder från utställningen i Sjulnäs/Piteå, samt nya bilder på Zelda, 15 veckor.

1 Ökl, 1 Ökk, 1 Btkl, CK, CERT, BIM

Det gick riktigt bra för Roxy på utställningen ihelg. Hon fick sitt första cert, så jag är jättenöjd =) Den här utställningen var egentligen det sista testet för Roxy, skulle de gå dåligt i Piteå hade jag bestämt mig för att hennes utställningskarriär skulle vara över. Men, allvarligt...tror ni jag kan lägga ner nu? =) Självklart kommer Roxy att fortsätta ställas ut. Man kan ju inte sluta efter ett cert =) Domaren verkade väldigt noga dessutom, och hon fick bra kritik, det som var negativt var hennes utåtstående framfötter, vilket jag vet om. Den kritiken har hon fått på nästan alla utställningar. Jag har provat på att gå sakta och fort, för att det ska synas mindre...men det syns iaf. Kritiken här nedan, som vanligt finns det ett och annat frågetecken här och där då handstilen på kritiklappen inte är den bästa =)

"A typical bitch. Good in coat. Lightboned. Very nice head. Perfect topline. Well-caniged tail. Well-developed chest. Toeing out in front in the gait (strangly tring = ???) out in front and narrow in behind, otherwise ??? gait. Because of the type she'll get first prize."


Zelda, 15 veckor

Fler bilder hittar ni på Pixbox albumet, http://tibbetollare.pixbox.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar