torsdag 15 juli 2010

Piteå

Sitter för närvarande i husvagnen i Piteå, fantastiskt härlig värme här. Har promenerat ner till havet idag med hundarna. Roxy gjorde typ rivstartsmärken i sanden, för att försöka dra sig därifrån. Men Zelda gick glatt ner i vattnet med tassarna, men hon tyckte vågorna som kom var lite läskiga så hon vågade inte riktigt gå långt ut. Ska ta en kvällspromenad dit ikväll också, finns en jättestor äng (lr liknande) just bredvid där jag hade tänkt klickerträna lite med dogsen. Zelda har ju lite svårt för att koncentrera sig när vi tränat på nya ställen med störningar, men vi tränar nått hon redan kan...targetstickan och musmattan, och självklart även kontakt. Roxy ska jag prova springa med och ställa upp. Nu har jag fixat grillat kött åt henne så de måste väl ändå motivera henne tillräckligt mycket...annars vet jag då inte vad jag ska använda mig av.

Som ni vet så glömmer man ju alltid nått när man reser iväg...men jag glömmer viktiga saker. Typ Roxys utställningskoppel och hundburarna!!! Har varit och köpt ett nytt koppel till Roxy idag, de hade inte riktigt rätt nyans, men det får duga. Syrran kommer som tur nog är hit först på lördagmorgon, så hon tar med burarna då.

På lördag är det utställning, och de ska tydligen vara 27 grader varmt då...jippi, lr så inte. Hundarna kommer ju säkert vara jättepigga på att springa runt i en ring, liksom en själv. Syrran har fixat ett halvöppet tält där man kan ställa in burarna så hundarna får lite mer skugga iaf, men de lär ändå vara varmt....

2 kommentarer:

  1. Har ni husvagnen på havsbadet? Lila tiken trixie bor bara ett stenkast där ifrån bara så att du vet ;)! Har ni tid att träffa oss alls på Lördag efter att hundarna är ställda??

    SvaraRadera
  2. Morsan har husvagnen på nordstrand, lr nå sånt...men vi hann ju iaf ses i lördags. Zelda var så trött och sov hela tiden i buren så därför kom vi inte igen när ni tränade.

    SvaraRadera