torsdag 24 juni 2010

Träningen fördröjd...Bosse är borta...

Min och Zeldas träning har blivit något fördröjd. Det var ju egentligen tänkt att vi igår (onsdag) skulle ha börjat med kontaktövningar, men det blev inte så.

Min systers leonberger, Bosse, var tvungen avlivas i onsdags så vi hade lite sorg här omkring. Bosse skulle idag (torsdag) ha blivit 10 månader. Bosse fick gå till veterinären för att undersöka hans bakdel, han var slapp i bakbenen. Det visar sig då att stackars Bosse hade fel i ALLA lederna i båda bakbenen. Han hade 16 deformerade leder, det var höfterna, knäna, hasarna, fotlederna och alla fyra tålederna...på både bakbenen. Stackars Bosse fick inte ens leva till sin 10-månaders dag.

Hur som helst, Zelda har lärt sig klickern och imorgon (fredag) ska vi försöka att ge oss på de här kontaktövningarna som jag pratade om tidigare. Jag tror att det här är en väldigt lätt hund att lära, han är galen i mat och gör allt för att få sig en liten korvbit =)

Mer om träningen kommer senare...

2 kommentarer:

  1. Beklagar, han var verkligen en jätte trevlig leonberger!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet...han var verkligen det. Syrran har verkligen otur med sina hundar, allihop har varit sjuk på ett eller annat sätt. Vi hoppas nu att Trixa ska hålla sig frisk iaf =)

    SvaraRadera