tisdag 22 juni 2010

Lydnadsträning i teori och praktik

Nu är de första ca 400 sidorna ur boken "Lydnadsträning i teori och praktik" genomlästa. Fantastiskt bra bok måste jag säga, det är många gånger man får den där "aha-känslan" och känner hur fel man har gjort med den förra hunden.

Så, nu börjar det alltså vara dags att sätta igång med lydnadsträningen på allvar. Ikväll ska jag sysselsätta mig med att lära Zelda klickern, Roxy vet visserligen vad den betyder men jag tar väl en kort genomgång med henne också.

Imorgon börjar vi nog eventuellt med kontaktövningar. Imorgon ska även klorna klippas och Zelda badas, därefter ska jag och min syster göra något slags försök till att fota hundarna och kanske faktiskt kan få någon användbar bild, om vi har tur =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar