söndag 20 juni 2010

Första inlägget

Första blogginlägget alltså. Den bloggen har jag gjort både för min egen del och för andra hundintresserade människors skull. Jag kommer försöka hålla bloggen uppdaterad och sammanfatta våra träningspass, vilket till en början kommer vara inom lydnadsträning. Jag uppskattar kommentarer angående träningen, ge gärna konstruktiv kritik, jag är en nybörjare på det här med lydnadsträning och är öppen för alla typer av tips ni kan tänka er att ge.


Hundarna, våran nykomling är en tollare (Nova Scotia Duck Tolling Retriver) vid namn Zelda (Maalarigårdens Rose-Line af Mikkel) som jag både kommer att ställa ut och träna i lydnad, eventuellt även något annat också.

Gamlingen är en tibbe (Tibetansk Spaniel) vid namn Roxy som nu är fem år, henne ställer jag ut och ska testa på att klickerträna henne i samband med Zeldas träning, mest bara för skojjs skull.

Då jag även har en sambo och son kommer det förmodligen att krypa in ett och annat inlägg om dem också.

1 kommentar: