lördag 17 december 2011

Stockholm Hundmässa 2011

Stockholm Hundmässa, vilken upplevelse. Det hela började med en 19 timmar lång tågresa ner till Uppsala, såklart var ju tåget försenat. Där bodde vi hos Lena och Olov med Kennel Applegrove, tack för fantastiskt god mat och trevligt sällskap. Söndagsmorgon startades kl 05.00 med ett gäng trötta hundar och hundägare som begav sig mot Stockholm. Väl framme insåg jag vilken tur det var att vi inte åkt dit ensamma, vi hade nog än idag snurrat omkring på mässområdet =) Egentligen skulle man ha varit där en dag i förväg så man hade hunnit med att kolla på allt annat. Jag hade tänkt kolla in freestylen, men missade det totalt. Lydnaden skulle jag oxå kolla, missade den oxå. Jag hann kika litegrann i marknadsstånden och rastorget, men alldeles för lite. Det var lite synd.

Hursomhelst, 87 tollare var anmälda och Zelda var en av dem. Ni som följt bloggen vet att hon har haft lite hjärnspöken som gjort att hon varit rädd för domaren och inte alls fungerat på utställningar sen i våras. Efter hennes andra löp ställde jag ut henne på en inoff. för att "träna" henne, och det fungerade jättebra. Men därefter har hon inte varit utställd något mer, så såklart var jag väldigt nervös över att hon skulle backa igen. Innan vi gick in i ringen intalade jag mig själv att det skulle gå bra, och det gick det. Hon sprang fantastiskt bra, det kändes bra. Hon stod bra och framför allt, domaren fick känna igenom henne. Ni anar inte vilken lättnad det var då jag insåg att hon inte skulle backa. En fantastiskt känsla med tanke på hur sammaren har varit =) Sen till kritiken, den var jättebra. Hon fick excellent och placerades som 1:a i unghundsklasskonkurrenten. Hade hon haft mer päls så hade det blivit ett ck, men tyvärr inte den här gången. Men hur som helst är jag jättenöjd och hoppas på att vi kan fortsätta på samma bana under 2012 =) Kritiken finns inlagd under fliken "resultat".

Tyvärr har jag själv inga bilder från helgen, men ni kan kika in på Tollargalleriet på facebook, där Frida Forsberg har lagt ut de bilder hon fotat, bland annat en riktigt fin ståbild på Zelda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar