onsdag 6 juli 2011

Badbruden =)

Zelda har verkligen hittat sin passion i livet nu, att bada =) Så fort vi stannar bilen vid Abbortjärn så börjar Zelda att vibrera och pipa, sen får hon full fart ner i vattnet så fort jag släpper lös henne. Det finns nu längre inte någon gräns för hur långt ut hon simmar, hon simmar så långt som jag klarar av att kasta pinnar, bollen eller kongen. Vi har nu varit och simmat praktiskt taget varje dag i över en vecka. Bra muskelträning =) I Abbortjärn är det först strand innan vattnet kommer, så Zelda bara springer ut i vattnet. Men när vi har provat ha henne att simma i andra sjöar, där det blir så pass djupt på en gång att hon direkt måste börja simma, så vågar hon inte riktigt hoppa ut. Kanske är det så att hon inte är helt säker på att hon kan simma så pass bra. Idag tänkte vi prova på Gällivares andra (mer populära) badställe, Sandviken. Problemet där är att man inte kan vara vid den "vanliga" stranden eftersom man inte får ha hundar där, så vi måste fara lite längre bort. Men förhoppningsvis är det inte några folk där =)

Jag provade här en dag att ha med dummys till Abbortjärn, men det funkade inte alls. Visserligen kan hon apportering med dummys, men när vatten var inblandat så funkade de inte alls. Jag antar att det är för att hon är så övertänd och sprallig. Hon hämtade dummyn, men kom sen inte med den till mig utan lämnade den vid strandkanten och sprang iväg och skakade av sig. Så vi la ner detta, får väl ta upp den träningen senare igen =)

Nu har det visserligen inte blivit någon lydnadsträning alls på senaste tiden. Eftersom vi har ägnat oss åt simningen så har Zelda varit alldeles slut på kvällen, men jag tänker som så att vi vet ju faktiskt inte hur många bra sommardagar vi kommer ha det här året så det är lika bra att passa på med simträningen de dagar det är varmt ute. Hon behöver ju faktiskt även muskler =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar