måndag 9 maj 2011

Lördag: Grillning, Söndag: Hundträning i Pajala

Fantastiskt väder ute ihelg, solsken och varmt. I lördags for vi ut i skogen och grillade, Zelda fick hänga med. Jag var lite orolig att hon skulle hoppa ner i vattnet (Lina älv) där det var rätt så strömt, men som tur var gjorde hon inte det. Den här gången lyckades hon även att hålla sig tillräckligt långt ifrån elden för att inte bränna ner morrhåren ännu mer, vilket hon gjorde förra gången =)

Zelda har hittat en pinne

Zelda jagar snö =)

 Zelda hittade även en kompis, Cia

I söndags packade jag och Zelda in oss i bilen och for iväg till Pajala för att träffa Helena (http://www.maalarigardens.com/) och Petra (http://www.tornedarlings.se/) för att träna lite hund. Jag har kännt att min motivation till hundträningen avtagit litegrann, och finns det något bättre sätt att få tillbaka den då än att fara till våran fantastiskt uppfödare och träna med henne? =) Vi hade fantastiskt väder så vi kunde vara ute och träna hela dagen, sen for vi hem till Helena med ett par trötta tollare och satt och pratade hund i timmar. Så trevligt =) Helena var mycket imponerad av mitt och Zeldas fritt följ, så det känns riktigt roligt. Men jag har ju från början varit väldigt petig med att det ska vara precis rätt så att det sen ska bli så snyggt som möjligt, så jag antar att hårt jobb lönar sig =) Vi har ju trots allt inte tränat så länge på det här, började i påskas och har tränat lite då och då sedan dess. Av alla de fina ord vi fick av Helena så har jag börjat tänka om, kanske jag och Zelda trots allt ska träna ordentligt för att klara en tävling i lydnadsklass 1 innan sommaren är slut. Känns ju som onödigt slöseri med talang om ingen ska se den ;-) Slänger in lite bilder från igår här i slutet, bilderna blev inte så himla bra. Jag måste lära mig att fota i motljus nu under sommaren, men men. Nu blev det lite mycket bilder idag, men dom säger ju att en bild säger mer än 1000 ord, så det kanske inte gör nått =)

Helena och Puzzel

Puzzel i "fritt följ"

 Puzzel tränar "rutan"

Helena och Puma (Zeldas mamma)

Puma kan lägga sig blixtsnabbt =)

Puma

Petra och Phoebe

Petra och Phoebe

Petra och Phoebe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar