onsdag 25 maj 2011

Årets första bad

Igår cyklade vi (jag och Zelda) till Abbortjärn, ca 4 km bort. Där passade vi på att leka lite med pinnar. Tja, jag kastade ut pinnarna i vattnet och Zelda for ut och hämtade in dem. For pinnarna för långt ut så vände hon om, hon ville inte riktigt simma ut för att hämta pinnar. Hon gick så pass långt ut att hon var tvungen att ta 3-4 simtag, men inte längre. Det här var anledningen att vi for dit, för att vänja henne att hämta från vatten. Jag vill börja med dummyapportering även i vatten, men är lite rädd att förstöra det. Tänker ifall hon bestämmer sig för att inte hämta in dummyn, då måste ju jag gå ut i det iskalla vattnet för att göra det, *brrrr* Och sen är jag inte helt säker på att hon kommer in med dummyn till mig när det hela handlar om andra förhållanden än vi tidigare tränat på. Hur som helst så bestämmde vi oss för att börja med att leka i vattnet, så det blir roligt att gå i. Och roligt hade Zelda iaf, vi var där säkert en timme och lekte för fullt =) Sen tog vi cykeln och cyklade hem, lagomt till regnet =) Senare på kvällen for vi iväg till Dundret och promenerade upp för drygt halva fjällbranten, den brataste backen på berget. Har hört att det ska vara bra träning för fronterna att promenera där uppför. För att hundarna skulle få lite extra träning satt vi på dragselen och 3kg vikter bakom hundarna. Det var tungt, både för oss och hundarna, men nu får det vara slut på "ostabila frambensrörelser" och liknande på hundarnas kritiklappar =) Slänger in lite badbilder här i slutet =)

Längre än såhär for hon inte

Sååå stolt =)

Full fart =)

 Snyggingen min =)

2 kommentarer:

  1. Ja och det är verkligen lätt att hamna i fällan! Jag känner mig ofta så dum efteråt när man inser att det faktiskt kom tecken på trötthet och att det blev för mycket, men man fortsatte ändå, och inser det inte förrän efteråt..:) Tack så mycket och detsamma, ni är ju jätteduktiga du och Zelda!:)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Fina bilder på en blöt Zelda! ;).

    Det var länge sedan jag var här på din blogg men nu har jag fått tummen ur och skaffat bloglovin' :) så nu blir det lättare att följa bloggar och ni är också på min lista. ;)

    Ni är alltid välkomna tillbaka till min/vår blogg.
    Ska ni förresten till Specialen i Sälen i år?

    Hälsningar
    Letizia & Zelda

    SvaraRadera