måndag 21 mars 2011

Zelda har tappat stinget

Ja, på senaste tiden har Zelda varit så trött, så trött. Det kan kanske ha och göra med all skidåkning vi ängnat oss åt de senaste två veckorna =) Vi har nämligen åkt skidor nästan varje dag i två veckor, ca 5-7 km per dag, och Zelda har haft på sig dagselen. Hon har dragit relativt bra, men mot slutet blir hon trött vilket är förståligt. Det är ju jobbigt och hon är "otränad". Men hon har iaf kämpat på bra. Men här i onsdags/torsdags slutade hon nästan att dra. Hon promenerade fint just framför mig, så då tog vi två dagars paus så hon fick vila upp sig. Jag tänkte att det kanske hade blivit mycket för henne. Under de här två dagarna har Zelda inte gjort annat än att sovit, hon har varit så trött hela dagarna. Så igår tog vi på oss dragselen och åkte ut igen, än en gång samma sak. Hon drar första biten men sen ger hon upp. *suck* Så då bestämde jag mig för att inte åka mer skidor med henne den här vintern. Hon ska istället få träna upp sina rygg- och barkmuskler genom att dra sonen i pulkan, när vi gör det så drar hon iaf. Känns lite surt, men kanske att hon orkar mer till nästa vinter. Under sommaren ska vi ju cykla mycket, hade vi tänkt.

Hur som helst, senaste veckan har Zelda varit så trött och inte ens orkat med lydnadsträning. Som sagt, kan ha och göra med att vi åkt så mycket skidor. Men jag är ju van att ha en övertänd hund när vi tränar och nu är hon sååå trött, och lugn, inte likt min Zelda =) När vi ex. skulle tränna sitt och stanna kvar, så satt hon sig, kollade på mig och sen la sig ner på sidan och gäspade. Men jag tänkte att det kanske också kan ha och göra med att vi tränar inne hemma, att hon är "less" på det. När vi tränade ute på gården här en dag var hon nämligen jätteintresserad igen. Kan det ha med de att göra?

1 kommentar:

  1. Hej är allt bra?:)
    just nu har du chans att vinna en egendesignad almanacka, kika bloggen för mer info:)

    SvaraRadera