fredag 3 september 2010

Länge sedan...

Nu är det ett tag sen jag var in här och uppdaterade bloggen, har haft tentor och nya kursen som startats, samt sommarkursen som var tvungen bli färdiga. Så, jag har haft lite fullt upp. Men, idag har vi iaf tränat lite stå med Zelda, det går framåt iaf. Har funderat väldigt mycket på hur jag ska få henne att vifta på svansen, lr åtminstone hålla svansen uppe när hon står. Men, nu när vi har hållt på med att öka tiden på stå, så börjar hon automatiskt att vifta på svansen efter typ 2-3 sekunder om jag inte klicker. Hur lätt som helst ju =) Så, vi ska fortsätta med att utöka tiden, för att sen gå över till avstånd och därefter störningar. Vi har även provat att springa runt och det gick jättebra, inte ett enda hoppande efter godiset. Jag har lyxat till det lite nu med Zelda och köpt ett snakeutställningskoppel i guld, 300kr. Bara det bästa duger åt mina tjejer =)

25e september är det en inofficiell utställning här i Gällivare, så då ska vi testa att springa runt med Zelda och se om hon kan sköta sig i ringen. Eller rättare sagt, se om jag har varit flitig nog med att träna henne ;)

Roxy är jag lite bekymrad över, i våras tappade hon aldrig vinterpälsen. Nu har hon tappat allt. Hon är så fruktansvärt tunnhårig att det är helt sjukt, jag hade kunnat gå med henne i juniorklass och låtsats som om hon var 9 månader och ingen hade blivit förvånad. Nu håller jag tummarna för att pälsen ska komma tillbaka innan Tromsö, annars är hon körd.

Imorgon blir Zelda 5 månader, ska bada henne och försöka fixa nya, tjusiga bilder på henne som jag sätter in, förhoppningsvis imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar