torsdag 5 augusti 2010

Zelda 4 månader & stuglivet

Vi börjar med nya bilder på Zelda, 4 månader blev hon igår. Hon var inte riktigt på humör och bilderna blev inte de bästa. Men här kommer iaf två av de.


Som alla vet är ju det här min första tollare, så jag har ju egentligen ingen aning om hon är snygg eller inte =) Jag tycker hon är jättefin, men hon kanske egentligen är skitful =)) Vad jag vill säga, min erfarenhet av tollare är väl inte den bästa =( Så, kommentera gärna. Jag har fått lite kommentarer av folk om att hon är "så ljus för att vara en tollare", "så stor för sin ålder", "kraftig" osv. Så, är hon fet? Jag ger henne 4 dl om dagen och det tycker inte jag borde vara för mycket, kanske måste minska på det iaf?!? *fundersam*

Ja, vi har då varit i vår stuga i två dagar. Hundarna älskar det. Roxy blir som en helt annan hund när vi är där, hon är så glad och livfull. Där får hon ju springa lös överallt och det finns inga gränser för henne. Så, det är roligt att se henne där. Zelda tyckte elden ute såg spännande ut, men röken var otäck...den gick ju inte att fånga!!! Hundarna fick oxå följa med i båten då vi skulle fiska, jag knöt fast deras koppel runt min midja så ingen av dom skulle försöka hoppa i vattnet eller gå till de vassa abborrarna. Efteråt insåg jag att det var ganska oschysst, tänkt om jag hade fallit i vattnet, då hade ju dom ofrivilligt följt med. Tänkte inte riktigt så långt där. Zelda tyckte båtturen var helt ok, hon låg och sov i båten en stund, funderade på att försöka hoppa i och så. Roxy tyckte det var fruktansvärt. Hon hatar att bada, hon satt och flåsa, hyperventilera och då och då spanade över båtkanten för att se om vi kommit närmare land =) Lite stugbilder kommer här nedan.

Zelda myser i riset utanför stugan

Fånga mygg kan hon oxå =)

Zelda i båten, vattnet ser lockande ut, hon funderar på att hoppa i.

Roxy i båten, spanar efter land. Väldigt otäckt blev de så fort båten åkte från standkanten.

1 kommentar:

  1. Jag är väl lite partisk i frågorna om Zelda är "jätte fin" eller inte, för du vet vad jag tycker ;)! Tollarna kan ju vara allt från jätte ljusa till jätte mörka, så länge dom är röda. Vita tecken på rätt ställen och köttfärgad nos "är att föredra" står det i ras standarden. men när det gäller tollarna så är det jätte mycket i begrundarens ögon det vackra sitter! Angående för mycket mat, så ser hon inte alls tjock ut på bilderna i alla fall. Alla valparna i Pumas kull verkar vara rätt så stora valpar, men absolut inte för stora. / Helena

    SvaraRadera