måndag 7 mars 2011

SSRK Piteå 5/3 2011

Ja, vi har alltså varit på hundutställning i Piteå ihelg, SSRK som anordnade. Jag blev väl inte sådär jättenöjd med resultaten, men jag försöker att intala mig själv om att det trots allt var rätt bra. Domaren var Anne-Berith Waskaas från Norge. Hon gav ut väldigt många 2:or (very good) och ett par 3:or (good) så jag försöker tänka att det var bra att Zelda fick en etta (excellent) iaf. Domaren var väldigt fokuserad över stegen och det var där många hundar föll. I tikarnas juniorklass var det endast Zelda och hennes syster Akai som blev kvar, som fick excellent, och det var Akai som tog hem ettan i klasskonkurrenten och Zelda blev tvåa i klassen. Inget CK för någon av dem. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd att det iaf var Akai som tog första platsen, det är en väldigt fin hund och hon har mer päls än Zelda, som knappt har någonting kvar. Nästa utställning är först i maj i Överkalix så det vi måste träna på tills dess är att springa. Det enda negativa som egentligen fanns i kritiken var att hon "rör sig ok från sidan, men är ännu något sned fram och bak". Det här är något jag vet om, hon har blivit betydligt bättre, men är ännu inte riktigt bra. Vi ställde även upp i avelsklass och uppfödarklass, där vi fick excellent med HP. I finalringen blev vi placerade som trea i avelsklassen, men oplacerad i uppfödarklassen. Har lite bilder från helgen, som absolut inte är i bästa kvalitet, men bättre än ingenting. Kritiken finns som vanligt att läsa under fliken "utställningsresultat".

Maalarigårdens Rose Line af Mikkel (Zelda)

Maalarigårdens Mikkie af Mikkel (Mikkie)

Maalarigårdens Trixie af Mikkel (Trixie)

Maalarigårdens Espree af Mikkel (Hollie)

Juniorklass, tikar (Akai saknas på bilden, hon står längst till höger, utanför bilden)

Jag tror visst att Zelda har fått syn på kameramannen uppe på läktaren =)

Systrarna Zelda och Akai

Avelsklass, fr. v: Fagerlands Röda Puma, Maalarigårdens Kong af Mikkel, Maalarigårdens Aqua af Mikkel, Maalarigårdens Rose Line af Mikkel, Maalarågårdens Mikkie af Mikkel

Uppfödarklass, fr. v: Maalarigårdens Kong af Mikkel, Maalarigårdens Aqua af Mikkel, Maalarigårdens Rose Line af Mikkel, Maalarågårdens Mikkie af Mikkel

2 kommentarer:

  1. Jag tycker iallafall att det gick jättebra för er! Excellent i juniorklass är inte dåligt :) Faktiskt så är ju Very good som den gamla ettan och good är som den gamla tvåan så ni fick alltså bättre än etta :)

    Rörelserna och en hel del annat kommer med åldern så det är bara att vänta ut ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Frida, det känns bra att höra =) Du har helt rätt, excellent är inte illa, men det är avsaknandet av CK som svider litegrann =)

    SvaraRadera