tisdag 6 juli 2010

Roxy är skendräktig...igen

Den här gången är det en rosa pipleksak som är hennes bebis, Zeldas alldeles nya leksak. Hon är väldigt försiktig med hennes rosa bebis, placerar själv den under hennes mage så den kan "äta mat" och går och bär den hela tiden. Hon gnäller konstant, jag tror inte riktigt hon har hittat en bra plats för henne och bebisen, hon flåsar/hyperventilerar och är ett riktigt pain in the ass.

Det är inte första gången hon är skendräktig, det har hon blivit efter varenda löp, sedan hennes första. Första gången hade hon faktiskt en riktig bebis, fast det var en katt. Artemis (våran katt) fick ungar i början av 2006, när hon slutade låta ungarna äta av henne tog Roxy över med den ena ungen, den vi sparade. Kisse fick dia av Roxy under en väldigt lång tid, Roxy fick till och med mjölk i hennes tissar under den här tiden. Kisse och Roxy har därefter alltid haft en väldigt bra kontakt, de är bästa vänner =)

Därefter har hon hittat bebisar efter varje löp, 5 små baddjur (sonens) var det en gång, en 20 cm lång knölval som piper (sonens) några gånger, en gummiaktig krokodil, dinosaur och groda (sonens) en annan gång och en gång hade hon 10-15 ungar (sonens djurleksaker) och lite annat sånt. Och ja, jag vet att man ska plocka undan sakerna som hunden tror är hennes bebisar, men det är inte så lätt när man har ett hem fullt med potentiella hundvalpar. Jag provande nämligen med de här de första gångerna hon var skendräktig, men jag tror inte hon är så himla lojal mot bebisarna, först gnäller hon och är förtvivlad, sen går hon och söker rätt på nya bebisar och jag kan ju inte plocka undan alla sonens leksaker, eftersom de är de hon oftast väljer. Det finns leksaker överallt, och alla är potentiella hundvalpar.

Men, nu är det ju då hundutställning på lördag och jag vet inte riktigt hur hon kommer betee sig där, det här kan ju bli väldigt spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar