torsdag 17 februari 2011

Äntligen hemma...

Ja, jag har alltså varit borta ett par dagar. I torsdags åkte jag 21 mil söderut till min syster, därifrån åkte vi på fredagmorgon med flyg till Stockholm där vi har tillbringat en hel helg på modeveckan (fashion week). Så roligt! Mycket fint att vänta sig till hösten kan jag säga =) När vi kom tillbaka i söndags så startade inte min bil, så jag fick vänta med att åka hem tills på måndag. När jag väl kom hem så möttes jag av en överlycklig tollare, oj så glad hon var. Jag har aldrig sett en så glad hund tidigare. Hon vet att jag inte hälsar på henne när hon hoppar, så hon låg på golvet och liksom stutsade liggande på alla fyra. Jag insåg då att jag aldrig tidigare varit borta från henne så här länge.

Hur som helst, snart kommer nog de två mellanstora dummysarna som jag har beställt, dom hade skickats igår. Så då inväntar vi lite varmare grader så kan vi sen fortsätta med apporteringen. Det känns inte så motiverat att gå ut och träna apportering i -37 grader =) Men, som sagt, film på apporteringen kommer senare när det blir lite varmare och jag har någon som kan filma. Möjligtvis redan till helgen.

Kan man lära gamla hundar att sitta? Ja, såklart, men kan man däremot lära gamla hundar att inte vara i soffan? Vi fick nämligen hem en ny soffa i måndags, en svart i tyg. Det innebär nu att hundarna inte längre får vara i soffan, och det är ingen lätt sak att lära dom kan jag säga. Roxy som snart är sex år har alltid fått vara i soffan, och Zelda har varit i soffan från det att hon kom till oss. Dom har däremot hunnit lära sig kommandot: "GÅ NER FRÅN SOFFAN", men vart de är under nätterna eller när jag inte är hemma ska vi inte prata om =)

Hemma hos min storasyster (hon som bor 21 mil söderut) har det flyttat in en Irländsk setter, en liten tjej på 1 år och 4 månader. En jättesöt liten tös, tyvärr lite väl liten och tyvärr med höftledsfel. Som tur är har hon fått komma till en familj där hon bara får vara sällskapshund, inte behöva springa på massa utställningar hela tiden. Jag passade på att fota henne när jag var där så jag slänger in en bild på henne här i slutet. Visst är hon väl söt lilla Java? =)

Fairhaven Java Applet "Java"

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg du har :) hit kommer jag att komma igen

    SvaraRadera